In de winkel: Desobry Taste-it totem

Desobry, koekjesproducent sinds 1947


Desobry is sinds 1947 actief als koekjesproducent in België. Desobry is sinds 1947 actief als koekjesproducent in België. Met hun lange traditie veroverden ze al sterk de Franse markt. Na een recente overname richtten ze hun pijlen volop op België, waar ze nu een nog vrij onbekend merk zijn. En dat vinden wij een goed idee. We proefden hun koekjes en zijn grote fan. Vooral bij hun perles likken wij duimen en vingers af.

Opmars van de Perles

Niet toevallig is dit het product waarmee ze de markt graag kennis willen laten maken. Een weinig evidente opdracht in de reeds verzadigde koekjesmarkt in België, die ze bij Desobry niet licht opnemen. Ze namen moonfox onder de arm en samen ontwikkelden we een toffe blikvanger, een totem met voldoende ruimte om producten voor tasting in te plaatsen.  
Moonfox tast-it Desobry
Deze taste-it totem staat ondertussen enkele weken op de winkelvloer. Tijd voor een analyse, brengt hij ook echt een meerwaarde?

Naambekendheid en sampling

Het doel van deze campagne was tweeledig: Enerzijds de naambekendheid en visibiliteit van hun merk doen stijgen. Anderzijds sampling: mensen laten proeven en aanzetten tot aankoop.

Opstart testcampagne 

Hoe ging dit concreet in zijn werk ? De testcampagne werd opgestart bij de winkels van Carrefour. De totem werd ingezet op beide kanten van het verkoopkanaal. Aankoop door de winkels werd gestimuleerd door vanaf een bepaald afname volume de totem voor een paar dagen ter beschikking te stellen. Verkoop aan de consument werd dan weer gepusht door de klant te laten proeven van de producten en zo een behoefte te creëren. Slim gezien !
Desobry Moonfox display

Positieve resultaten

Het resultaat was zoals verhoopt een significante verhoging van verkoop. Zowel de inkoop door de winkels als de verkoop naar eindconsumenten toonden een sterke verhoging. De verkoop naar consumenten toe verdrievoudigde zelfs tov vorige jaar: een stevig resultaat dus.
Opvallend was het verhoogde resultaat bij de Hypermarkten van Carrefour. Hier realiseerde Desobry met de campagne een grotere absolute verhoging, een betere rotatie dan bij gewone markets en een opvallend grotere brand awareness.


"Visibility is key"
- Frédéric, Desobry

Combineer met productdisplay

Nog een laatste belangrijke conclusie die uit de test naar voor kwam. Plaats je de taste-it totem naast een productdisplay (van je eigen merk dan wel)? Dan verhoogt de verkoop nog meer. We helpen u graag verder !

Geïnteresseerd?

Ook geïnteresseerd in deze leuke aandachtstrekker ? Meer weten ? Ontdek moonfox en onze mogelijkheden nu op onze website en contacteer ons voor een afspraak.


Groeten Het moonfoxteam